19 září, 2021

MIXXERMUSIC.com – nová hudební dimenze

Informace o České republice. Vyberte předměty, o kterých se chcete dozvědět více

Recenze: The Grand Park Orchestra vrací americkou klasiku … českého skladatele

Hostitel Yoon Sun Kim na hudebním festivalu Grand Park 23. července. Bude mít na starosti hudebního ředitele opery v San Francisku. Foto Bob Benson.

Antonín Duvokin Symphony No. 9 at E Miner, op. 95 – Také známý jako The New World Symphony – vystupoval minulý víkend na hudebním festivalu Grand Park. Grand Park Orchestra předvedl tuto oblíbenou část se svým koncertem „Going Home“ 2nd Pohyb, s jemnou láskyplnou péčí.

Přehlídka byla pod vedením jihokorejského hostitele Eun Sun Kim, který bude v srpnu hudebním ředitelem opery v San Francisku. Mimochodem byl citován Článek New York Times Propuštěna v neděli překonala anti-asijskou diskriminaci v amerických klasických společnostech a byla popsána jako první žena, která zastávala roli režisérky v významné americké operní společnosti.

Symfonie nového světa Jeden z nejameričtějších kusů klasické hudby. Bylo to jedno z prvních představení Grand Park Bandu v roce 1935.

Jak vytvořil český skladatel toto dílo několik měsíců po příjezdu do Nového světa? Začalo to Janet Durberovou, bohatou ženou, která chtěla, aby špičková skladatelka řídila Americkou národní hudební konzervatoř, kterou založila v New Yorku. Už přesvědčil Duvoka, významnou mezinárodní hvězdu, a on přijal a přilákal příležitost pomoci definovat, co je americká hudba. (Snížení platů, které bylo monumentální pro 90. léta 19. století, neovlivnilo jeho případ).

Byl to obecný zájem: Duvok měl intenzivní vášeň pro černé spiritualisty a indiánskou hudbu a tvrdil, že tyto tvoří základ skutečné americké umělecké formy a že Durber, rasistická politika státu ve většině Spojených států, vítá černošské studenty na jeho konzervatoř.

V létě roku 1893 bylo Duvokovo bydlení pro Prahu, jmenované jeho asistentem, převedeno do Spillville, venkovského centra pro české přistěhovalce v severovýchodní Iowě. Během práce na dokončení své Symfonie č. 9 se Duvok vydal na vedlejší cestu, aby vystoupil na kolumbijské výstavě v Chicagu, která měla velkou českou osadu v blízkosti Pilsonu na jihu (kde je městský park pojmenovaný podle skladatele). .

Jeho New World Symphony byla oceněna v New Yorku v září 1893 a okamžitě se etablovala jako jedno z jeho mistrovských děl. Téma 2nd Hnutí se stalo známým americkým kulturním symbolem. Hudební historici diskutovali o tom, zda jejím hlavním vlivem byla černá duchovní hudba – inspirovaná písní Going Home, texty v černém dialektu, napsané Williamem Amesem Fischerem, absolventem Duvok – nebo česká lidová hudba, odrážející jeho nostalgii po vlasti.

Sólistka Natasha Paremsky se opírala o klavírní koncert Dimitrije Šostakoviče v č. 1 C moll, poté se chopila luku s hostujícím dirigentem Eun Sun Kim. Fotografie od Boba Bensona.

Před tímto dílem byl klavírní koncert Dmitrije Šostakoviče číslo 1 v moll op. 35, představený v roce 1933. Hostující sólová vystoupení na klavíru Natashy Paremsky byla spárována s mistrovstvím šéfa trumpetové skupiny Davida Gordona.

Ti, kdo mluví o slově „zrušit kulturu“, by si měli přečíst více o výzvách, kterým čelí skladatelé v sovětských dobách, z nichž mnozí byli očištěni od hudby, která byla podle úřadů považována za nedostatečně vlasteneckou. Šostakovič se svými modernistickými tendencemi kráčel po dobré cestě a o deset let později získal určitou ochranu svou jedinečnou symfonií č. 8, kterou Sovětský svaz přijal jako poctu životům ztraceným během dlouhého obléhání nacistického města Stalingrad.

Šostakovič je úvodním hráčem koncertu Blow, Fly, Pop! Zde orchestr v mimořádné míře vrhá vlasy. Vytvořeno v roce 2016 americkým skladatelem Texem Kimem, narozeným v Koreji, je tento kousek stejně sladký jako kapela Grand Park. Obsahuje praskající balónky, plastové plachty mávané členy orchestru, velký míč v tělocvičně s hroty a praštěné doteky jako stříkané bubliny. Ne každý je šálek čaje, ale skladatel říká, že jeho cíl psát hudbu je zábavný a tento kousek rozhodně nemá být brán s kritickou vážností.

Blow, fly, pop! Byl záměrně hloupým otvírákem koncertu. Mezi „nástroje“ patří prasklé balónky, míč v tělocvičně s hroty a bublinkové postřikovače. Fotografie od Boba Bensona.

Carlos Kalmar, hlavní umělec orchestru, se vrací na pódium koncertu ve středu od 18:30. Přehlídka zahrnuje odpoledne předehry Clauda Debussyho, flétnového koncertu, Saverio Mercantile a Camille Saint-Sans Symphony no. 2. Většina sedadel a celý velký trávník jsou zdarma; Rezervované vstupenky jsou 25 $ a lze je zakoupit kliknutím sem.

READ  Podle českého vysokého komisaře nelze brzy očekávat žádné vztahy s Ruskem - světem